• Język: Polski Polski
  • zmień

Język:

Dodano produkt do koszyka

Jak rozpocząć treningi

Jak rozpocząć przygodę z treningami?

 

Motywacja

Najtrudniej wiadomo jest zacząć, dlatego w tej początkowej fazie ważna jest motywacja. Może to być zrzucenie zbędnych kilogramów, by uzyskać wymarzoną sylwetkę, ale również nasze zdrowie. Wysiłek fizyczny świetnie wpływa na metabolizm, serce, płuca, krążenie, a do tego wydzielają się hormony szczęścia – endorfiny. Dlatego mimo że wyciskamy z siebie siódme poty, zaczynamy mieć więcej energii, oraz jesteśmy bardziej zadowoleni z siebie.

Rozwaga

W treningu, nie ma sensu skok na głęboką wodę, rozpoczynanie od ćwiczeń ponad swoje siły, nie sprawi, że osiągniemy szybsze efekty, a napewno nie pokochamy tej aktywności fizycznej. Nie tędy droga. Zniechęcenie, zmęczenie i frustracja dopadnie Cię szybciej niż myślisz. Zacznij pomału, na tyle na ile pozwoli Ci organizm i stopniowo zwiększaj wysiłek. Osiągniesz to samo co przy ostrym początku, stworzenie zaczepów mieśniowych i nauka techniki są istotne.

Wsłuchaj się w organizm

Jeśli wykonujesz ćwiczenia na siłowni i czujesz, że oprócz zwykłego bólu mięśni, boli Cię także kręgosłup, lub stawy to oznacza, że źle wykonujesz dane ćwiczenie, albo ono po prostu nie jest dla Ciebie. Zapytaj instruktora o poprawność techniki lub zmień przyrząd. Ból jest sygnałem organizmu na to, że coś zaczyna się dziać niedobrego. Pamiętaj, że bardzo ważna jest rozgrzewka, nawet przed bieganiem także należy się rozgrzać.

Zdrowe odżywianie

 

Trening da Ci niewiele, jeśli będziesz się źle odżywiał, plus picie większej ilości płynów. Powinno się wypijać minimum 2 litry wody dziennie. Warto mieć przy sobie napój i starć się regularnie uzupełniać płyny. Podczas ćwiczeń organizm naturalnie się chłodzi przez pocenie, dlatego tak ważne jest wyrównanie tego bilansu.

 

Towarzystwo

Dobrze jest wspólnie trenować z osobą którą znamy, szczególnie na początku kiedy na siłowni, sali jeszcze nikogo nie znamy. Taka osoba może nie tylko asekurować przy niektórych ćwiczenia, ale wyciągać z domu gdy mamy mniej ochoty

Strój do ćwiczeń

 

Oczywiście nie ma co przesadzać bo miejsca do treningu to nie wybieg mody, ale trzeba zadbać o strój w którym będziemy czuli się swobodnie i komfortowo. W przypadku dyscyplin gdzie wymagane są specjalne stroje można je nabyć w każdym sklepie sportowym "www.e-treningowy.pl", na początku na pewno nie przepłacajmy, wystarczy nam średnia półka cenowa.

Nagroda

Nagradzanie się jest też dobrym motywatorem, jeśli dobrze trenowałeś i zdrowo się odżywiałeś nawet przez tydzień to zasłużyłeś na nagrodę. Pozwól sobie na lenistwo, na zjedzenie ulubionej pizzy, czekolady. czy po prostu tego dnia wyluzuj, bo najważniejsze by ćwiczenie dawało nam satysfakcję i przyjemność!

 

Data publikacji: 25.06.2019 09:55:00

Zaloguj się aby skomentować

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.